Tuesday, April 21, 2020

Bermain Musical chair sempena Covid19 at Econsave

Hari ni, PKP/MCO/RMO yang ke 35. Lagi bape hari nak Ramadan.. Satu hikmah dalam musibah Alhamdulillah. Ramadan kali ni, mungkin kita dapat fokus lagi dlm ibadah, dah takyah sebuk majlis buka puase sane sini. Duk rumah diam diam..

Pagi jam 1130 camtu aku ke Econsave, sebab dah few times pegi beli barang2 dapur dkat Jaya Grocer, terasa sangar beza harga, so nak tak nak aku redha la jugak gi econsave, which mean kena beratur dari pintu masuk.. 😅 (Sebenarnye penah kena skali nasib baik, kosong, takde beratut, terus dapat masuk.. Mungkin tengok time).

So, sampai2 as aspected line cam ular sawo.. Berliku-liku.. Tak lama lepas ty, guard dtg tanye dkat pakcik depan aku, 'Umo 60 tahun ke atas ka?' Pakcik tu angguk.. 'Ok mari sini..' Guard tu tunjuk arah pintu masuk.. Untonglaa.. Bagus jugak, kesian warga-warga emas tu kalau kena beratur.

Tapi line xdela lame sangat pun, kejap-kejap moving forward.. Then bila nak dekat2 sampai pintu masuk tu, ada susunan kerusi untuk duduk tunggu.. Terus aku teringat game musical chair. Hahaha.. Layan...

lupe plak nak timing bape lame beratur.. Tapi bagi aku ok je time tu, worth it, aku dapat beli hampir semua yang dalam list aku.. Persiapan nak masuk Ramadan jugakla ni, harap2 tak payah keluar selalu dah..


No comments: